Rintihan Hati Seorang Bayi Terbuang

Aku menjerit....Aku menangis...Aku bersedih...
Bila mataku terbuka melihat dunia ini...
Semuanya gelap, suram dan tak tenteram....
Lahirnya aku...
Bukan untuk disayangi....
Bukan untuk di manjai...
Bukan untuk di belai....
Bukan untuk dikasihani...

Rupanya aku anak yang terpilih...
Untuk di buang sesuka hati...
Ya Allah...
Aku menangis mencari jalan pulang...
Aku ketakutan yang amat sangat...
Aku dibuang walau aku hanya seorang bayi...
Yang tak mengerti...yang tak mampu...
Yang teraniaya oleh dosamu ibu....

Kenapa kau tergamak....cuba membunuh aku ibu....
Kenapa kau hadirkan aku dengan dosamu...
Kenapa aku yang kau hilangkan dari hidupmu ibu....
Dalam keadaan yang menakutkan...
Aku kini dalam pembetungan najis...
Aku di sejarahkan sebagai anak yang di benci...
Yang mengganggu hidup, yang serabutkan keadaan...

Tolong aku ya Allah...
Tolong aku Ya Allah...

Rayuanku didengari...
Aku diselamatkan tapi di mana ibu ku....
Sampai hatimu ibu...
Mencurahkan aku palitan yang amat pahit dan sakit..
Kini sejarah bermula, aku terpaksa teruskan jua.

Comments