WAHAI IBU....

Di mana aku berdiri...
Di situlah ada ibu...
Walau jerih yang ku lalui....
Ibu setia menemani ku...

Lahirnya aku ke dunia ini...
anugerah untuk dugaan diri mu ibu....
namun betapa sukar aku menempuh hidup...
Ibu tetap tempat ku rujuk...
Liku-liku yang perit...
Ibu tak pernah menjerit...
Laungan demi laungan...
Aku memerlukan pertolongan...
Aku damparkan kenyataan...
Ibu tetap ada di depan...

Anugerah mempunyai ibu....
Sangat besar keindahannya...
Jangan di caci di maki...
Ibu itu adalah nadi...
Sebesar mana dosamu...
Sekecil zarah barangkali....
Namun ibu tetap ibu...
Martabat ibu tak mungkin tertukar...
Dan ibu raja nyawa yang terakhir...
Berbintikan ibu ketika sampainya...
Jasadmu di hujung nyawa...
Sayangilah ibu...

( Gambar Hiasan dari www.panduanislam.com )

Comments