Ikatan Nista







Kehadiranmu….
Membutakan aku pada perjalanan….
Tersentak satu kejutan….
Terhentak dalam kesilapan….



Hilang arah angin songsang….
Berputar minda cari pegangan….
Payah untuk ku undur….
Sakit untuk ku Tempur….



Ku toleh satu arah…..
Terlempar Satu ikatan nista….
Inginku berpaling arah…
Tapi tak mungkin juga terlupa….



Mohon Allah berikan hidayah…
Untuk aku sujud berubah…
Tiada lagi keindahan….
Merangkap hidup yang penuh kesepian…



Putaran masa buatku leka…
Tanda hidup tenggelam punca…
Fitnah terang lagi ku suluh…
Patah sayap hati ku luluh…
Jauh aku berlari…
Semakin dekat kau hampiri…
Tali api yang kau beri…
Membunuh Aku dalam perigi…



Kalam lidah pendusta duka….
Menikam hati hempedu Asli…
Itu Ikatan tak boleh ku buka….
Pasti menjerat tertimbus diri…



Angin bayu sampaikan rindu….
Pada dia yang aku kenali dulu….
Biar kini berputih mata…
Telah takdir kita bersama.

Comments