Suci Di Dalam Debu



Di kejauhan itu...
aku menyimpan cinta yang suci.....
ku semadikan di dalam hati.....
di kunci rapi mekar di sanubari.

Andai kau tahu betapa pecah setiap kerinduanku...
memukul ombak penuh harapan....
tersepuh mindaku yang mencintaimu di dalam diam....

Hendak ku luahkan apakan daya...
aku hanya insan yang biasa...
takkan kau berpihak untuk ku...
biarlah menjadi rahsia hatiku...

Kini masa berlalu pantas....
entah kenapa ketemu tanpa alasan....
mungkin tuhan ingin menemukan...
sebuah cinta karam tandus di pagar yang usang....

Berat ujian buatku....
kenapa cinta itu kembali setelah aku dimiliki...
aku tidak mampu untuk menolak...
kerana cintamu dahulu terlalu puitis suci didalam debu...

Mengimbau selirat usiaku....
namun cinta itu masih utuh buatku....

Tuhan.... aku pasrah walau ditarah....
dengan penuh rasa bersalah...


* atas permintaan sahabat lama dan rasa hatinya..

Comments